هشدار شرکت فنلاندی نسبت به بحران کمبود دستمال کاغذی در اروپا

 در Uncategorized
هشدار شرکت فنلاندی نسبت به بحران کمبود دستمال کاغذی در اروپا

یک شرکت فنلاندی هشدار داد افزایش هزینه‌های انرژی در سراسر اتحادیه اروپا باعث توقف موقت تولید دستمال کاغذی شده که می‌تواند منجر به بحران کمبود این محصول در قاره سبز شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت فنلاندی متسا تیشو Metsä Tissue در بیانیه‌ای هشدار داد افزایش هزینه‌های انرژی در سراسر اتحادیه اروپا باعث توقف موقت تولید دستمال کاغذی شده که می‌تواند منجر به بحران کمبود این محصول شود.

این شرکت در بیانیه‌ خود نوشت: طی هفته‌های اخیر، متسا تیشو به علت اوج قیمت انرژی مجبور شده است تا چند روز تولید خود را در کارخانه‌های زیلینا Zilina و کروزائو Kreuzau (در اسلواکی و آلمان) کاهش دهد.

به گفته متسا تیسو، با ادامه روند افزایشی قیمت حامل‌های انرژی، احتمال توقف کامل تولید در حال حاضر بیشتر شده است.

این شرکت همچنین تأکید کرد که انتظار می رود توقف‌های اجباری بر مصرف کنندگان تأثیر بگذارد، چرا که “زیان تولید روزانه به مقدار قابل توجهی خواهد بود.”

شرکت فنلاندی در مجموع 9 کارخانه کاغذسازی را در سراسر اروپا در اختیار دارد دستمال کاغذی را با برندهایی مانند لامبی و سرلا به فروش می رساند.

مدیر بخش بازار کشورهای نوردیک در این شرکت هشدار داد که تولید این اقلام ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

 وی در ادامه تصریح کرد که در صورت ادامه این وضعیت این خطر وجود دارد که حجم کاغذ با مشکل مواجه شود. وی افزود: افزایش هزینه تولید ممکن است منجر به گران شدن کاغذ و دستمال آشپزخانه شود.

پیش از این در هفته جاری میلادی نیز لابی صنعتی آلمان Die Papierindustrie هشدار داد که کمبود گاز طبیعی در اروپا می‌تواند منجر به کاهش تولید دستمال در آلمان شود.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »