رزاقی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان: ۶۵ درصد مالیات در بودجه ۱۴۰۱ بر عهده صنایع کوچک و متوسط است

 در Uncategorized

عضو اتاق ایران گفت: بر اساس آمار‌ها ۶۵ درصد مالیات کشور را صنایع کوچک یا متوسط پرداخت می‌کنند، که هیچ کدام دولتی نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان – جمال رزاقی گفت: منابع درآمدی دولت در بودجه ۱۴۰۱ که حاصل از مالیات است، با صحبت‌های رهبری تطابق ندارد و خواستاریم که نمایندگان مجلس در تصویب لایحه بودجه به شعار تولید و بخش خصوصی توجه کنند.

او گفت:  به جای سیاست‌های تشویقی، افزایش مالیات شرکت‌های خصوصی آن هم به میزان ۱۴۶ درصد در لایحه بودجه سال آتی گنجانده شده است. در حالی که باید مالیات بر بخش‌های کاذب مانند سفته بازی مسکن، ارز و خودرو  اعمال شود.

طبق گفته رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران  ۸۰‌ درصد درآمدهای دولت از محل مالیات تامین شود و این ارقام نشان‌دهنده افزایش ۶۲درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۱ خواهد بود.

بر اساس آمارها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مالیات بر شرکت های خصوصی ۱۴۶ درصد، مالیات بر شرکت های دولتی  ۸۳ درصد و  مالیات بر ارزش افزوده  ۷۰ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ بخش خصوصی غایب بوده، این در حالی است که در سال‌های گذشته برای تدوین لایحه بودجه حتی به صورت صوری نیز از بخش خصوصی دعوت به عمل می‌آمد، در سنوات گذشته اگر چه نظرات این بخش به میزان ناچیزی در سند بودجه اعمال می‌شد، اما لااقل در جلسات، دیدگاه‌های بخش خصوصی  شنیده و فرصت طرح مواضع، فعالان این حوزه فراهم بود.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »