وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۱۲۴۰ تعاونی در دولت سیزدهم تشکیل شد/ مطالبات شرکت‌های سهام عدالت تسویه شود

 در Uncategorized
۱۲۴۰ تعاونی در دولت سیزدهم تشکیل شد/ مطالبات شرکت‌های سهام عدالت تسویه شود 

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم تاکنون یک‌هزار و ۲۴۰ تعاونی تشکیل شده است، گفت: ٧۵ درصد مطالبات شرکت‌های سهام عدالت پرداخت و ٢۵ درصد آن مانده است.

به گزارش ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» امروز (یکشنبه) در نخستین جلسه بررسی سند توسعه تعاون، اظهار داشت: اکنون ٧۵ درصد مطالبات و حقوق شرکت‌های سهام عدالت پرداخت شده و ٢۵ درصد آن هنوز پرداخت نشده است که از وزارت اقتصاد درخواست داریم تا این مطالبات را بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به تعاونی نگاه واقعی است، افزود: در دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون را پیگیری می‌کنیم و برنامه‌های برای ایجاد داشبورد سامانه مکان محور، توسعه سامانه تعاون و اجرای مقدماتی عضویت در شرکت‌های تعاونی پیگیری می‌شود.

ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در راستای اجرای سند توسعه تعاون به رئیس جمهوری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستگاه‌ها در اجرای سند توسعه تعاون هشدار داد و گفت: آخر فصل بهار ١۴٠١  گزارشی از میزان همکاری مشترک دستگاه‌ها به رییس جمهور ارائه خواهیم کرد. دستگاه‌ها تا این مدت زمان فرصت دارند که عملکرد قابل قبولی در این زمینه ایجاد شود.

عبدالملکی با اشاره به اختصاص خط اعتباری ٢ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی‌ها، بیان کرد: این امر با همکاری بانک توسعه تعاون در دولت سیزدهم اختصاص یافت. اکنون ١١ مرکز تعاونی و ٩ شرکت دانش بنیان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ٢۴٠ تعاون در این دولت ایجاد شد، گفت: ٢٨ هزار فرصت شغلی ایجاد و مشکل ۶٠٠ شرکت تعاونی حل شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: ۵٨٠ تعاونی جدید روستایی ایجاد و ٧٢٠ هزار نفر ساعت آموزش به توانگرام ارایه شد.

سال‌های گذشته به سند توسعه تعاون اعتنا نشد

عبدالملکی با بیان اینکه سند توسعه تعاون نقطه شروع است، ادامه داد: در سال‌های گذشته به آن اعتنا نشده و این امر مورد تایید تعاونگران است که در این دولت بحث تعاونی را پیگیری می کنیم.

وی به آسیب‌شناسی در حوزه‌های تعاونی اشاره و بیان کرد: مهمترین مولفه در رونق تعاونی‌ها، باور تعاونی است و گروه مخاطب اول مسوولان، نمایندگان و وزرا هستند که اگر این فرهنگ اشاعه پیدا کند شاهد رونق تعاونی‌ها خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در این وزارتخانه معتقد به حوزه تعاونی هستیم و جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس جمهور مباحث تعاونگران را مطرح کردیم و ایشان هم با باور به تعاونی‌ها در افتتاح طرح‌های تعاونی حضور پیدا کردند.

عبدالملکی با بیان اینکه مدافع اصلی و خدمتگذار تعاونگران هستیم، تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌ها به این باور فرهنگسازی تعاون برسند تا شاهد ارتقای جایگاه تعاونی‌ها باشیم.

وی بر تشکیل دبیرخانه اجرای سند توسعه تعاون تاکید کرد و گفت: این امر موضوع تاکید رهبری است و برای رسیدن به تمدن اسلامی در بیانیه دوم انقلاب باید باید با دستگاه ها هماهنگی صورت گیرد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »