راه جبران کاهش درآمد مالیاتی، شناسایی بیشتر فراریان مالیاتی است

 در Uncategorized
راه جبران کاهش درآمد مالیاتی، شناسایی بیشتر فراریان مالیاتی است

رییس سازمان امور مالیاتی درمورد مصوبات اخیر مجلس گفت: منتظر آخرین تصمیم مجلس هستیم، هرچه تصویب شود اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران درباره مصوبات مجلس در مورد لایحه بودجه و تفاوت آن با پیش‌بینی دولت گفت: طبیعی است که وقتی لایحه دولت به مجلس می‌رود، نمایندگان تغییراتی در آن اعمال کنند. سازمان منتظر آخرین تصمیم مجلس است و هرچه تصویب شود اجرا خواهیم کرد.

داوود منظور در پاسخ به سوال دیگری در مورد تفاوت برآورد دولت از درآمدهای ناشی از محل مالیات با مصوبات مجلس توضیح داد: آنچه در لایحه پیش‌بینی شده برآورد است که ممکن است در عمل کم‌تر یا بیشتر شود. ما تلاش می‌کنیم اگر مجلس تغییراتی اعمال کند که اثر کاهنده دارد با تمرکز بر شناسایی فرارهای مالیاتی آن را جبران کنیم.

آخرین وضعیت شناسایی خانه‌های خالی

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه درمورد آخرین وضعیت شناسایی خانه‌های خالی عنوان کرد: آخرین نسخه تعداد خانه‌های خالی را وزارت راه و شهرسازی در مرداد سال جاری در اختیار سازمان قرار داد. به طور کلی ۵۲۰ هزار رکورد معرفی شد، اما بالغ بر ۲۰۰ هزار اعتراض وجود داشت.

وی ادامه داد: وزارت راه باید اطلاعات را دوباره پالایش و به تدریج ارسال کند. در این راستا چند بسته اطلاعات تکمیلی ارسال شد و سازمان بر اساس آن مطالبات را انجام می‌دهد. برخی اطلاعات مربوط به مالکانی است که بیش از ۲۰ تا ۱۰۰ خانه خالی دارند و وزارت راه اطلاعات آن را در اختیار سازمان قرار می‌دهد. طبق قانون مالیات مستقیم وزارت راه تا تیر ماه سال اینده فرصت دارد اطلاعات را در اختیار سازمان قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری با همکاری شهرداری ۱۴۰ هزار خانه لوکس و باغ ویلا شناسایی شد، گفت: البته اطلاعات ثبتی باید به اطلاعات هویتی تبدیل شود. بخشی از اطلاعات هویتی مالکان در اختیار سازمان قرار گرفته است و بخش دیگر در روزهای اینده قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: در سال‌های گذشته عمدتاً نقص اطلاعات مانع از اجرای ین قانون شد، اما در سال جاری اطلاعات مناسب دریافت کردیم.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »