خاندوزی: بانک‌ها فهرست ابر بدهکاران را در سایت خود منتشر کنند

 در Uncategorized
خاندوزی: بانک‌ها فهرست ابر بدهکاران را در سایت خود منتشر کنند

تهران – ایرنا – سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در توئیتی درمورد انتشار اسامی ابربدهکاران نوشت: در نامه رسمی به بانک مرکزی خواستیم که بطور مستمر فهرست ابربدهکاران را در سایت خود منتشر کنند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، خاندوزی در این توئیت نوشت: در این نامه از بانک مرکزی خواستیم که بانک ها هرسه ماه فهرست ابربدهکاران را در سایت خود منتشر کنند.

وی افزود: انتشار اسامی ابربدهکاران موجب می شود تا به جای اشخاص معدود، دسترسی به تسهیلات برای طیف وسیعتری از تولیدکنندگان و مردم فراهم آید.

در نامه خاندوزی به صالح آبادی رئیس بانک مرکزی آمده است: بانک ها و موسسات اعتباری مکلف شوند مشخصات تسهیلات گیرنده یا متعهد، توجیه بانک برای تخصیص منابع، مبلغ تسهیلات یا تعهدات، میزان بازپرداخت، مانده بدهی، نرخ سود، نوع کلی تضامین را منتشر کنند.
در این نامه همچنین آمده است: بانک و موسسات اعتباری مکلف هستند که آخرین اقدامات موسسه اعتباری برای وصول مطالبات در خصوص کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و ذینفعان واحد و اشخاص مرتبط با آنها که مانده بدهی غیرجاری آنان اعم از بدهی تسهیلاتی یا تعهدات ارزی یا ریالی بیش از سقف مقرر در آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان و همچنین ضوابط مقرر در آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط مصوب شورای پول و اعتبار در هر موسسه اعتباری است، در پایگاه اطلاع رسانی رسمی خود برای اطلاع عموم به صورت گزارش های ۳ ماهه در پایان هر فصل منتشر کنند.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »