تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال زایی

 در Uncategorized

وزیر اقتصاد گفت: بر اساس تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰, نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی و کارآفرینی تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه با مدیران عامل بانک‌های کشور در خصوص تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ افزود: یکی از تکالیف بر زمین مانده بودجه ۱۴۰۰ , اختصاص تسهیلات ایجاد اشتغال بود که در تبصره ۱۸ بودجه قرار داشت و تخصیص این تسهیلات به تأخیر افتاده بود.
وی گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی، مقامات استانی و شبکه بانکی، خوشبختانه نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان از بودجه مربوط به تبصره ۱۸ و بند الف آن که درباره اشتغال بود، تخصیص یافت و دستگاه‌های اجرایی هم طرح‌های اشتغال زایی خود را مشخص کردند.
وزیر اقتصاد افزود: بانک‌های عامل پرداخت کننده این تسهیلات هستند که به صورت اهرمی عمل می‌کنند یعنی دو تا سه برابر بودجه‌ای که دولت برای اشتغال در نظر گرفته است را خود بانک‌ها هم اضافه می‌کنند و بنابر این با این اقدام، مبلغ بسیار بالاتری برای اشتغال تخصیص می‌یابد.
خاندوزی ادامه داد: امروز برای نهایی کردن این بسته، جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌های کشور داشتیم و طی روز‌های آینده، تخصیص عملی تسهیلات اشتغال در کشور آغاز می‌شود.
نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »