گمرک سبز بین ایران و روسیه راه اندازی می شود

 در Uncategorized

رئیس کل گمرک روسیه:

گمرک سبز بین ایران و روسیه راه اندازی می شود

گمرک سبز بین ایران و روسیه راه اندازی می شود

رئیس کل گمرک روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود، گفت: در صورت شناسایی فعالان اقتصادی مجاز در ایران و روسیه، می توانیم موافقتنامه جدیدی را برای راه‌اندازی گمرک سبز امضا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر بولاوین رئیس کل گمرک فدراسیون روسیه، دو یادداشت تفاهم‌همکاری و یک پیش‌نویس موافقتنامه حقوقی امضا کردند.

یادداشت تفاهم همکاری بین سرویس فدرال گمرک روسیه با گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و تربیت نیروهای زبده، تفاهم‌نامه تعامل بین گمرک دو کشور درباره مبارزه با تخلفات گمرکی تا سال ۲۰۲۵ میلادی و نیز پیش‌نویس موافقتنامه شناسایی فعالان مجاز اقتصادی به منظور استفاده از گذرگاه سبز گمرکی از جمله تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین گمرک ایران و روسیه بود.

ولادیمیر بولاوین در مذاکره با علیرضا مقدسی، با اشاره به ضرورت همکاری ایران و روسیه برای راه‌اندازی گذرگاه گمرکی سبز گفت: در صورت شناسایی فعالان اقتصادی مجاز در دو کشور، می‌توانیم موافقتنامه جدیدی را برای راه‌اندازی گمرک سبز امضا کنیم.

رئیس کل گمرک روسیه با ابراز خرسندی از روند صعودی مناسبات اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد: با راه‌اندازی گمرک سبز و استفاده از سامانه مشترک ترانزیتی بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، چشم انداز روابط اقتصادی دو کشور به سرعت محقق خواهد شد.

ولادیمیر بولاوین به اعمال تحریم‌های سنگین ضد روسیه اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌های طولانی مورد تحریم آمریکا و غرب قرار داشته است، می‌توان با همگرایی دوجانبه بر تحریم‌ها غلبه کرد.

علیرضا مقدسی هم در این دیدار با اشاره به سفر اخیر هیأت اقتصادی روسیه به تهران گفت: در جریان برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی توافق‌های خوبی بدست آمد و لازم است در اسرع وقت به مرحله اجرا درآید.

مقدسی گفت: خوشبختانه روابط اقتصادی در بخش‌های صادرات، واردات و ترانزیت روبه افزایش است و با برطرف شدن برخی موانع گمرکی، رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

رئیس کل گمرک کشورمان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب ضد ایران و روسیه گفت: اگرچه تحریم‌ها می‌تواند تهدیدی برای اقتصاد باشد، اما با مقاومت ملت ایران، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

وی خواستار همکاری هرچه بیشتر و تبادل تجربیات تهران و مسکو برای مقابله و بی اثر کردن آثار و پیامد تحریم‌ها شد.

علیرضا مقدسی برای مذاکره و رایزنی با مقامات گمرک روسیه، رفع موانع گمرکی، تسریع در ایجاد گذرگاه سبز گمرکی، دیدار با تجار، بازرگانان و فعالان بخش‌های اقتصادی به مسکو سفر کرده است.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »