قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از امروز اجرایی می‌شود

 در Uncategorized
قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از امروز اجرایی می‌شود

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده در 57 ماده  بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 17 تیر ماه  توسط محمد باقر قالیباف به حسن روحانی رئیس جمهور وقت برای اجرا ابلاغ شده بود. تاریخ اجرای این قانون 13  دی ماه اعلام شده بود.

 

مهمترین بخش‌هایی که در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده تغییر پیدا کرده است مالیات کالا‌های خاص، جریمه‌ها، انتقال و توزیع مالیات‌ها و بخشی از دادرسی مالیاتی  است که عموم اصلاحات نیز به نفع مودیان مالیاتی یا فعالان اقتصادی است.

همچنین در این قانون خود طلا مشمول مالیات نخواهد بود. در مورد طلا این استدلال مطرح می‌شود که از بین نمی‌رود و مصرف نمی‌شود؛ بنابراین از آنجایی که این مالیات نیز مالیات بر مصرف محسوب می‌شود، با این استدلال مجلس پذیرفت که خود طلا را از شمولیت مالیات خارج کند. اما مصنوعات طلا نسبت به اجرت، حق العمل و سود خود مشمول مالیات خواهند بود، اما شمش طلا مشمول نمی‌شود. در قانون جدید، مناطق آزاد جزء محدوده اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده شدند و معافیت مناطق آزاد نسبت به مالیات بر ارزش افزوده حذف شده است. بانک‌ها نیز نسبت به برخی  از فعالیت‌های خود مشمول مالیات شدند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »