سخنگوی گمرک: تجارت خارجی ایران در دی‌ماه به هشت میلیارد دلار رسید

 در Uncategorized
تجارت خارجی ایران در دی‌ماه به هشت میلیارد دلار رسید

تهران- ایرنا- سخنگوی گمرک گفت: در دی ماه امسال، تجارت خارجی غیرنفتی کشور به ۱۱ میلیون و ۱۸۴ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۱۵۳ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از گمرک، «سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: سهم صادرات کالاهای ایرانی  در دی ماه امسال، هشت میلیون و ۹۲ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۶۲۲ میلیون دلار بود که نسبت به دی ماه سال گذشته در ارزش ۱۸ درصدی داشته است.

وی در خصوص مقاصد کالاهای ایرانی در دی ماه خاطرنشان کرد: پنج مقصد صادرات کالاهای ایرانی به ترتیب شامل چین ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار، عراق یک میلیون و ۵۶۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۱۴ میلیون دلار، ترکیه با ۳۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار، امارات با ۷۲۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۶۶ میلیون دلار و افغانستان با ۲۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار بوده است.

لطیفی در خصوص میزان  واردات کالا به کشور در دی ماه گفت: در این مدت سه میلیون و ۹۲ هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار از گمرکات اجرایی کشور ترخیص شد که ارزش کالاهای ترخیص شده نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد ۲۰ درصدی داشته است.

سخنگوی گمرک ادامه داد: امارات با فروش یک میلیون و ۲۹۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون دلار، چین با ۳۲۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار، ترکیه با ۲۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۳۴ میلیون دلار، آلمان با ۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۹ میلیون دلار و سوئیس با ۱۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار پنج کشور اول تامین کننده کالاهای مورد نیاز ایران در دی ماه بودند.

وی در خصوص میزان کالاهای خارجی عبوری از کشور اظهار داشت: در دی ماه امسال یک میلیون و ۷۰ هزار تن کالای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران عبور کرده که نسبت به دی ماه سال گذشته ۶۱ درصد بیشتر شده است.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »