حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی مثبت از سوی دولت سیزدهم/ تلاش دولت برای ایجاد رونق اقتصادی

 در Uncategorized

فولادگر در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد؛

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی مثبت از سوی دولت سیزدهم/ تلاش دولت برای ایجاد رونق اقتصادی

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی مثبت از سوی دولت سیزدهم/ تلاش دولت برای ایجاد رونق اقتصادی

تهران- ایرنا- مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی اصلاح سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را یکی از اقدامات مثبت دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: باید برخی از اقدامات ساختاری انجام شود تا این تلاش دولت با نتیجه‌ای معقول همراه شود.

«حمیدرضا فولادگر» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد اصلاح سیاست ارز ترجیحی و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: اصل موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به لحاظ اهمیت اجرایی شدن آن به‌عنوان یک سیاست غیرقابل انکار تلقی می‌شود و راهی است که مسوولان اجرایی باید آن را از مدت‌ها قبل در کشور اجرا می‌کردند.

وی ادامه داد: به دلیل وجود برخی از مصارف و ضرورت‌ها در سال‌های گذشته یک ارزی با قیمت ثابت به نام ارز ترجیحی برای تامین کالای اساسی در نظر گرفته شد تا کالاها با قیمتی مناسب به دست مردم برسند و توان خرید آن در بین مردم وجود داشته باشد و اقشار مختلف جامعه در کشور درگیر مسایل معیشتی نشوند.

فولادگر خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان برای خرید گندم و دارو در اولویت قرار داشت و این ارز برای بیش از ۲۰ کالا در نظر گرفته شد، اما درنهایت به پنج قلم کالا کاهش پیدا کرد.

مشاور وزیر اقتصادی و دارایی اعلام کرد: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن خود تصمیم به اصلاح هر چه سریع‌تر این ارز از اقتصاد کشور گرفت که این اقدام را با توجه به مصوبه مجلس به مرحله اجرا رساند.

وی ادامه داد: این اقدام ازجمله مسایلی بود که باید به‌طور حتم انجام می‌شد و تحت تاثیر چنین اتفاقی مسوولان حاضر در دولت سیزدهم با تلاش گسترده خود آن را به مرحله اجرا رساندند.

نماینده ادوار مردم در مجلس با بیان اینکه با توجه به مزایای چنین اقدامی اما دولت باید عوارض و جوانب آن را در نظر بگیرد که خوشبختانه دولت بخش زیادی از آن‌ها را موردتوجه قرار داد، گفت: مجلس برخی از این اختیارات را به دولت داد که این امر نقطه آغازی برای حذف این ارز از اقتصاد کشور بود.

مشاور وزیر اقتصادی و دارایی اعلام کرد: مساله مورد تاکید ما این است که باید برخی از اقدامات اقتصادی به‌صورت هم‌زمان انجام شود تا اجرای آن بتواند نتیجه بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح یارانه در اولویت فعالیت اقتصادی دولت قرار گرفت اما باید در کنار آن باید رونق اقتصادی در دستور کار باشد، گفت: از این طریق باید شرایط محیط کسب‌وکار بهبود پیدا کند تا مردم از این طریق قدرت و توان خرید پیدا کنند.

فولادگر اعلام کرد: در این میان باید اقدامی انجام شود تا رونق اقتصادی صورت بگیرد و مردم از این طریق توان خرید پیدا کنند.

به گفته مشاور وزیر اقتصادی و دارایی، بعد از این اقدام باید مساله تورم و حجم نقدینگی برطرف شود، در غیر این صورت ارزش یارانه‌ای که به مردم اختصاص پیدا کرده با کاهش همراه خواهد شد.

وی تصمیم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را جزو اقدامات مثبت این دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به اقدام مثبتی که دولت در دستور کار قرار داده است؛ باید برخی از اقدامات  ساختاری انجام شود تا نتیجه این زحمت دولت با نتیجه‌ای معقول همراه شود اما تاکید مسئولان دولتی در تصمیم‌گیری‌ها باید بر قشر ضعیف جامعه باشد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »