اشتغال‌زایی قابل‌توجه با اجرای ۴۸ طرح صنعتی جدید

 در Uncategorized

وزیر صمت: امروز عملیات اجرایی ۴۸ طرح، همزمان آغاز شد که با توجه به گستردگی آنها در دوران راه اندازی و ساخت، اشتغال چشمگیری خواهند داشت.

اجرای ۴۸ طرح صنعتی، اشتغال زایی قابل توجهی داردبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای سید رضا فاطمی امین در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: یکی از نکات مهم در این طرح‌ها تدبیر تأمین مالی آنهاست، در کشور گاهی ساخت واحد‌هایی تا ۵۰ درصد رشد می‌کند، اما به دلیل نبود منابع مالی متوقف می‌ماند و این مسأله به این خاطر است که روزی که طرح‌ها آغاز شد برنامه مالی آن تا پایان دیده نشده است.
آقای فاطمی امین گفت: طرح‌هایی که امروز رونمایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد، برای شرکت‌های قوی با رتبه‌های بزرگ در بورس مانند مبارکه، چادرملو، گل گهر و شرکت‌های دیگر هستند که این شرکت‌ها توان فنی و مالی دارند و این نوید را می‌دهند که طرح‌ها در زمان برنامه ریزی شده اجرایی شوند.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح‌ها تلاش کردیم زنجیره‌ها را متوازن کنیم یعنی از سرمایه گذاری تکراری جلوگیری کنیم و حتی به سمت جایگزینی حلقه‌های مفقوده برویم.
وزیر صمت تصریح کرد: این طرح‌ها در دو تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، دولت هم هدف گذاری برای رشد اقتصادی با نرخ ۸ درصد کرده است و این نرخ در سال ۱۴۰۲ با تکمیل ظرفیت‌های موجود تأمین می‌شود، ولی اگر از امروز سرمایه گذاری نکنیم از سال ۱۴۰۳ به بعد دچار افول خواهیم شد.
وی افزود: یکی از این ۴۸ طرح، معدن مس جانجا در شمال سیستان و بلوچستان می‌باشد که در دوره احداث که چند سال طول می‌کشد برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند، اما بعد از بهره برداری ۳ هزار شغل مستقیم و ۵ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد و در این طرح بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود.
آقای فاطمی امین گفت: این طرح‌ها به دلیل ابعاد گسترده آن‌ها در دوران راه اندازی و احداث اشتغال قابل توجهی دارند و موجب افزایش تولید خواهند شد، اما بعد از راه اندازی جهش جدی در رشد اقتصادی را شاهد خواهیم بود.
وی درباره حضور بخش خصوصی در این طرح‌ها خاطر نشان کرد: کار ما در دولت این است که اولویت‌هایی را در اقتصاد مانند صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال قرار دهیم و قواعد را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بخش خصوصی بدون مانع حرکت کند و همچنین شرایط را تسهیل و نظارت کنیم و اگر دولت همه این کار‌ها را به خوبی انجام دهد شاهد حضور بخش خصوصی خواهیم بود.
وی تصریح کرد: هیچ یک از طرح‌هایی که امروز رونمایی شد مصوبه دولت نیست و طرح‌های اقتصادی و سودآور است و از این دسته طرح‌ها زیاد در کشور داریم و تنها کافی است شرایط را اصلاح کنیم و قواعد بازنگری شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر در صادرات روند رو به رشدی داریم، گفت: در هر بخشی که دولت دقیق وارد شود و میدان را باز کند ظرفیت بسیار زیادی برای بخش خصوصی وجود دارد.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

Langauge »